Transportmodul mellan Textalk webshop och TA-systemet Memnon Apport

Memnon Networks - 29 Oct-12 00:00

Memnon Networks och Textalk lanserade härom veckan en uppdaterad transportmodul för de kunder som använder Textalk Webshop. Genom integrationen med Memnon Apport kan Textalks kunder hantera sina frakter direkt i sin webbshop och få total kontroll på alla utgående leveranser. Dessutom får kunderna aviseringsfunktionalitet med spårningslänk vilket underlättar för respektive e-handlares kundservice.
Vi är oerhört nöjda över att kunna erbjuda våra kunder ett enkelt sätt att kunna hantera sina frakter i webbshopen säger Jens Halvarsson, affärsutvecklare på Textalk.

Att intresset för den nya transportmodulen är stort har redan bevisats. Redan under de första två veckorna sedan lanseringen har ett 20-tal kunder börjat använda transportmodulen. En av de första kunderna som började använda lösningen var Erik Sonesson på Baristashopen.se, så här säger han om lösningen:

”Nu behöver jag inte längre knappa in all information i ett bokningssystem, allt förs över automatiskt. Uppskattningsvis sparar jag 6 timmar i veckan bara på det. För mig betyder det ROI redan första veckan.”

För mer information kontakta:

Tobias Olbers, CMO - Memnon Networks
Telefon: +46 (0)73-626 86 09

Jens Halvarsson, Affärsutvecklare -Textalk
Telefon: +46 (0) 31-14 33 14

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.

www.memnonnetworks.com

Textalk Webshop är idag Sveriges populäraste plattform för e-handel. Textalks lösning är den mest populära av olika anledningar, inte bara på grund av det låga priset. Textalk jobbar hårt och medvetet för att utveckla sitt erbjudande för att det ska matcha de allt högre kraven som ställs på funktionalitet, flexibilitet, design och användarvänlighet. Medan deras konkurrenter satsar på aggressiv försäljning har Textalk valt att satsa på en aggressiv och kundanpassad produktutveckling.

www.textalk.se/webshop