Seamless utökar med ny kontogivare för SEQR

arvato Financial Solutions - 9 Dec-13 15:03

Från och med den 6 december fick Gothia Financial Groups kunder möjlighet att betala med Seamless (OMX:SEAM) mobila plånbok SEQR genom deras kontotjänst PayByBill. Seamless avtal med Gothia utökar också valmöjligheten för befintliga användare att koppla ytterligare ett betalkonto till SEQR.
— Marknaden för mobila betalningar är väldigt spännande och SEQR ligger i absolut framkant av utvecklingen och har tagit stora marknadsandelar. Vi ser därför detta som en verkligt intressant kanal för att kunna erbjuda våra tjänster till fler kunder, säger Dennis Blennskog, vd Gothia. Samarbetet med Gothia medför ett bra komplement till den lösning som SEQR redan idag erbjuder användarna. Med Gothias alla kunder och omfattande verksamhet i 14 länder innebär samarbetet intressanta möjligheter internationellt, även om avtalet inledningsvis avser den svenska marknaden. -Vi är glada att nu kunna erbjuda våra användare alternativet PayByBill som konto för sina mobila betalningar. I takt med att allt fler upptäcker fördelarna med SEQR vill vi erbjuda våra kunder, såväl konsumenter som detaljhandeln, fler alternativ säger Peter Fredell, vd för Seamless som tillhandahåller SEQR. Det är gratis att använda PayByBill i SEQR-appen; ingen ränta och inga fakturaavgifter. Den mobila plånboken SEQR:s allt i ett lösning utökades nyligen med en ny funktion som innebär att användarna nu kan koppla kundklubbar direkt till appen. Sedan tidigare går det att betala i butik och online, betala parkeringen, skicka pengar gratis, ta del av erbjudanden, spara kvitton och donera till välgörenhet.

För ytterligare information kontakta:

Olivera Andersson, Chief Communications Officer, +46 70 6605196, olivera.andersson@seamless.se Peter Fredell, vd, Seamless +46 8 564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Dennis Blennskog, vd, Gothia Financial Group +46 70 511 40 61 dennis.blennskog@gothiagroup.com

Om SEQR:
SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. Du kan handla med SEQR på bland andra Hemköp, Willys, Tempo, McDonald's, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se

Om Gothia Financial Group:
Gothia Financial Group AB är en del av den tyska koncernen arvato Bertelsmann med verksamhet över hela världen och mer än 68.000 anställda. Som en fullservice-leverantör för hela faktureringskedjan erbjuder Gothia ett brett spektrum av tjänster såsom fakturaadministration, fakturaköp, portföljköp, finansiering och inkasso. Även betaltjänsten PayByBill ingår i Gothia.