Ny integration mellan Memnon Apport och E-butiks ehandelsplattform

Memnon Networks - 16 May-12 00:00

Nu kan alla kunder som använder sig av E-butik.se snabbt och enkelt få tillgång till den ledande transportbokningstjänsten Memnon Apport.
Den gemensamt framtagna Integrationsmodulen gör det möjligt för alla som använder ehandelsplattformen E-butik.se att snabbt komma igång och hantera sina frakter direkt i sin e-butik. "Lösningen fungerar med över 100 transportörer och har stöd för alla transportprodukter som finns i Memnon Apport.", säger Daniel Lindström, Försäljningschef hos E-butik.se som utvecklat modulen i samarbete med Memnon Networks.

"E-butik.se har jobbat med e-handel sedan 1998 och har över 1600 aktiva kunder och vi är mycket glada att vi kan erbjuda ännu fler kunder en möjlighet att boka sina transporter i Memnon Apport. Nu kan användarna av E-butik.se boka sina transporter direkt på den information som slutkunden redan angivit vid köpet i webbutiken, det sparar både tid och energi och minimerar manuella fel", säger Fredrik Warmark, Partneransvarig på Memnon Networks.

Läs mer om vår koppling till E-butik.se här:
www.memnonnetworks.com/kunder-partners/e-handel/e-butik/

För mer information kontakta:
Fredrik Warmark, Memnon Networks
Telefon: +46 (0) 8 729 88 50

Daniel Lindström, E-butik
Telefon: +46 (0) 734-25 45 57

E-butik i Norden AB är Sveriges största leverantör av e-butiker. Mer än 1.600 företag använder plattformen E-butik.se för sin internethandel och omsätter tillsammans ca 800 Mkr. E-butik startades 1998 av bröderna Tim och Tom Svensson och har idag runt 20 anställda. I oktober 2010 utsågs E-butik i Norden till Gasellföretag av Dagens Industri, som ett av Sveriges snabbast växande företag.
www.e-butik.se

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100.000 kunder fler än 300.000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.com