Mobilanpassade webbplatser och ny betalningsmodul i nya releasen av SiteDirect

SiteDirect - 6 Nov-12 16:50

Med nya releasen introducerar SiteDirect möjligheten att på ett smidigt sätt hantera mobila webbplatser. Samtidigt lanseras också en ny modul som hanterar betalningar via Handelsbanken Finans.
Andelen mobiltrafik ökar och allt fler vill göra sin webbplats eller webshop anpassad för smartphones (bl a iPhone, Windows Mobile och Android). Med den nya releasen av SiteDirect blir det enklare att hantera mobilanpassade webbplatser och skapa förutsättningar för mobil sökmotoroptimering.

Skapa mobilanpassade webbplatser
  • Skapa mobilanpassade webbplatser under egen domän (t ex mobil.domän.se).
  • Välj om besökarna automatisk ska omdirigeras till den mobila webbplatsen när de surfar mobilt eller om de ska få välja mellan den mobila och den vanliga webbplatsen.
  • Mobilanpassade sidorna exkluderas automatiskt från den vanliga webbplatsen och blir sökbara via Googles mobilsök.
  • Automatiskt genererade sitemaps och stöd för image sitemaps.

För att kunna använda de nya funktionerna för mobilanpassade webbplatser behöver man förutom uppgraderingen till SiteDirect version 6.5.2 även modulerna Web|Studio Pro och Web|SEO Standard.

Ny modul - Payment|Handelsbanken Finans
  • Möjlighet att erbjuda e-handelskunder att betala via faktura eller delbetalning med integration mot Handelsbanken Finans

Läs mer om Payment|Handelsbanken Finans här.

SiteDirect grundades 2001 och är idag en av de ledande leverantörerna av webb- och e-handelslösningar i Sverige. Verksamheten fortsätter att expandera och sysselsätter just nu 30 personer vid huvudkontoret i Växjö. Under 2011 placeradesig SiteDirect på Deloittes lista över Sveriges 50 snabbast växande, och Europas 500 snabbast växande teknologiföretag (Technology Fast 50 Sverige och Technology Fast 500 EMEA). SiteDirect har även AAA-rating hos Soliditet och är utnämnt till gasellföretag av Dagens Industri 2010, 2011 och 2012.

Bland SiteDirects kunder märks bland annat Polestar, Sova, Whyred, Outnorth, Bagaren och Kocken och Rapunzel of Sweden.

Mer info: www.sitedirect.se