Kicks effektiviserar sin nordiska e-handel med Memnon Apport

Memnon Networks - 20 Aug-13 10:20

Kicks (Axstores) har nyligen slutit ett avtal med Memnon Networks. Avtalet innebär att Kicks effektiviserar sin transportadministration för den nordiska e-handeln genom att samtliga beställningar nu går via Memnon Apport.
Memnon Networks har nyligen slutit ett nordiskt avtal med Kicks (Axstores) som innebär att samtliga beställningar i Kicks e-handel nu går via Memnon Apport.

Kicks är nordens ledande kosmetikkedja med butiker i Sverige, Finland och Norge. En av företagets största konkurrensfördelar är att samtliga butiker har utbildade hudterapeuter och makeupartister som ger Kicks kunder kompetent hjälp och rådgivning. Framgångskonceptet togs med när Kicks startade e-handel och idag kan kunder få lika kompetent hjälp även då de handlar via nätet. Det är inte konstigt att Kicks e-handel är mycket populär och att det är många transporter att administrera från centrallagret i Jordbro.

Med användningen av Memnon Apport får Kicks en effektiv hantering av alla ordrar i webshopen. Lösningen är automatiserad och integrerad med såväl Kicks interna lagersystem som med berörda transportörer. Lösningen innebär dessutom en rejäl effektivisering av Kicks hantering och utnyttjande av fraktdokument. Med hjälp av “ett-dokument”-lösningen samlas alla nödvändiga dokument på ett och samma papper, där Kicks även kan infoga kundanpassade erbjudanden och andra budskap. Fraktdokumentet blir på så sätt inte bara en frakthandling utan även en kommunikationskanal mot kund.

Kenneth Grönlund, e-handelschef på Kicks säger:

“Det här känns jättebra. För oss som e-handlare är det väldigt viktigt att processen från köp till leverans går smidigt och Memnon Apport kommer att vara ett värdefullt verktyg för Kicks att uppnå detta. Vi är också väldigt nöjda med att kunna använda ännu en kanal i vår kommunikation med kunderna.”

Memnon Networks samarbetar med fler bolag inom Axel Johnson-koncernen och är mycket glada för tillskottet av Kicks.

“Vi är väldigt glada för den här affären. Kicks är ledande i norden inom sin bransch och att de valt oss som partner för transporthantering av alla beställningar i den nordiska i e-handeln är ett kvitto på att vi har någonting attraktivt att erbjuda e-handlare.” säger Martin Randel, VD på Memnon Networks.

För mer information kontakta:
Martin Randel, VD – Memnon Networks

Kenneth Grönlund, E-handelschef – Kicks

Läs nyheten i original här.

KICKS är Nordens ledande kosmetikkedja med ett brett sortiment inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Idag finns totalt ca 250 butiker i Sverige, Finland och Norge.
www.kicks.se

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.com