Eva Cederbalk ny styrelseordförande i Klarna - Känns spännande och hedrande att få bidra till företagets fortsatta utveckling

Klarna - 23 Aug-11 00:00

Eva Cederbalk, med bakgrund som VD för företag som SBAB, Eurocard och Netgiro International samt styrelseledamot för KK-stiftelsen, har utsetts till ny styrelseordförande för nätbetalningsföretaget Klarna AB. Eva har sedan två år varit ledamot i Klarnas styrelse men tar nu alltså klivet upp på ordförandeposten.

-- Det känns hedrande att nu som styrelseordförande få bidra till bolagets fortsatta utveckling, det finns enorm potential och kompetens på Klarna. Min ambition som ordförande är naturligtvis att förvalta det som Klarna hittills har byggt upp, men också att vara ett bra stöd för ledningen under Klarnas fortsatta expansion. Det är med spänning jag blickar framåt, säger Eva Cederbalk, tillträdande styrelseordförande för Klarna AB.

Eva Cederbalk kommunicerade i juni sin avgång som VD för SBAB efter att ha suttit på posten i sju år. Ett av hennes huvudsakliga uppdrag framöver kommer att vara som styrelseordförande i Klarna.

Eva Cederbalk efterträder Sven Hagströmer på ordförandeposten.

För mer information, kontakta:
Eva Cederbalk, Styrelseordförande Klarna tel: 070-5232302, mail: eva.cederbalk@comhem.se