Changemaker Educations startar utbildning inom e-handel

eCommerce Institute - 3 Apr-14 07:10

Utbildningsföretaget Changemaker Educations startar i höst den nya Yh-utbildningen Webbutvecklare inriktning e-handel. Utbildningen ser till det ökade behovet av kompetens inom e-handel på marknaden. I ledningsgruppen finns representanter från bland annat Posten Logistik AB, branchorganisationen Svensk Distanshandel, Star Republic AB och Brightstep AB.
Enligt e-barometern 2013* handlar tre av tio svenskar varor på internet minst en gång i månaden. Förra året stod e-handel för 6% av den totala detaljhandeln i Sverige, och tillväxten för helåret 2013 är den kraftigaste sedan 2007. För företag som vill hänga med i utvecklingen blir det allt viktigare att kunna erbjuda en funktionell, snygg och säker e-butik för att möta kundernas nya konsumtionsmönster. Plattformen behöver fungera oavsett om kunden vill handla via dator, läsplatta, mobiltelefon eller annan uppkopplad enhet.

”Flera företag uttrycker ett ökat behov av kompetens inom webbutveckling och e-handel. På Changemaker Educations strävar vi efter att skapa moderna utbildningar som ständigt ser till marknadens behov. Vi vill på sikt att våra utbildningar är med och påverkar branschen. Vi utbildar studenter med de senaste nya testmetoderna och med en förståelse för att kreativa branscher kräver konstant utveckling, både i metoder och tjänster”, Tom Løyche, VD Changemaker Educations AB.

Sista ansökningsdag till den 2-åriga Yh-utbildningen ”Webbutvecklare inriktning e-handel” är den 15e maj.

*e-barometern 2013 är framtagen av Post Nord, en del av Posten Logistik AB, i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research. Rapporten kan laddas ner här.

För mer information besök www.ecommerceinstitute.se eller kontakta:
Elisabeth Tegner, Projektledare, elisabeth@ecommerceinstitute.se
Tom Løyche, VD Changemaker Educations, tom@cmeducations.se

Om Changemaker Educations
Changemaker Educations AB:s affärsidé är att erbjuda konsulttjänster inom utbildningssektorn som omvärldsanalys och förstudier, konceptdesign och utbildningsledning samt genomförande-/lärarkompetens. Changemaker Educationsdriver i dag yrkesutbildningarna: Futuregames 3d och Futuregames speldesign - de agila utbildningarna Certifierad Agil Projektledare (CAP), Certifierad Agil Produktägare (CAPO) och Certifierad Agil Testare (CAT) - samlat under Agile Academy. Samt den helt nya utbildning Webbutvecklare inriktning e-handel.