Baristashopen.se sparar tid med Ta-systemet Memnon Apport!

Memnon Networks - 23 Nov-12 00:00

Tack vare integrationen behöver Baristashopen inte längre registrera respektive kundorder manuellt. Istället överförs nödvändig information automatiskt och allt Baristashopen behöver göra är att packa ordrar utifrån genererade packlistor och sedan boka sändningarna via en knapptryckning. En automatisk leveransavisering gör att företagets kunder själva kan följa sina ordrars status genom transportkedjan.
I takt med att den svenska kaffekulturen breder ut sig och intresset för specialkaffe ökar får Baristashopen en allt högre inströmning av ordrar. För en tid sedan insåg företaget att hanteringen av transportbokningar tog orimligt mycket tid som annars kunde läggas på mer värdeskapande aktiviteter. Ibland blev det ledtider från kundorder till beställning av transport och Baristashopen upplevde därför inte att de hade full kontroll på alla inkommande ordrar.

Memnon Networks och Textalk har nyligen lanserat en ny transportmodul för de kunder som använder Textalk Webshop. Genom integrationen med Memnon Apport kan Textalks kunder hantera sina frakter på ett effektivt sätt och få total kontroll på alla utgående leveranser. Dessutom får kunderna aviseringsfunktionalitet med spårningslänk vilket underlättar för respektive e-handlares kundservice.

En av de första kunderna som började använda lösningen var Erik Sonesson på Baristashopen.se, så här säger han om lösningen:

”Nu behöver jag inte längre knappa in all information i ett bokningssystem, allt förs över automatiskt. Uppskattningsvis sparar jag 6 timmar i veckan bara på det. För mig betyder det ROI redan första veckan.”

För mer information kontakta:
Tobias Olbers, CMO – Memnon Networks
Telefon: +46 (0)73-626 86 09

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.

www.memnonnetworks.com

Baristashopen är en webbutik där svenska kunder kan tillgodose sig med kaffebönor, exklusiva teer och utrustning av högsta kvalitet. Företagets affärsidé är att tillhandahålla Sveriges bästa kaffebönor – alltid färskrostade och datummärkta specialkaffe-bönor. Affärsidén har varit densamma sedan starten 2006 och idag är Baristashopen ett etablerat namn i sin bransch.

www.baristashopen.se