Arrangör av MMA-gala erbjuder mobil handel i samarbete med Payair

Payair - 4 Mar-13 12:35

IRFA, som är en organisation som arrangerar kampsportgalor, inleder ett samarbete med Payair. Samarbetet innebär initialt att det går att köpa biljetter till den stora MMA-galan i Solnahallen den 9 mars direkt i mobilen. Biljetterna kan med hjälp av Payairs lösning för mobil handel köpas såväl i förväg på IRFAs webbplats som fysiskt i Solnahallen den 9 mars.
Payair är ledande inom mobil handel och har med sin mobila handelslösning redan nått ut brett i såväl e-handel som fysisk handel. Den kommersiella lanseringen av Payairs lösning gjordes i september 2011.

För IRFA innebär samarbetet med Payair att organisationen på ett enklare sätt kan erbjuda intresserade att köpa biljetter till de galor som organisationen arrangerar.

- Det här är helt rätt för vår målgrupp då den huvudsakligen består av unga människor som lever med sin smartphone. Jag är övertygad om att en majoritet av dem som går på våra galor helst köper biljetter i mobilen om det går, säger Christer Radecky, VD på IRFA.

Samarbetet med Payair gör att det går att köpa biljetter direkt i mobilen redan till den stora MMA-galan i Solnahallen den 9 mars. Det går dels att göra på IRFAs webbplats, dels direkt i hallen på själva dagen för galan.

- Det här gör att både vi och åskådarna slipper den jobbiga hanteringen med kontanter på traditionellt sätt. Dessutom går det att köpa biljetter direkt från galans affischer genom att skanna in den QR-kod som finns på affischen, säger Christer Radecky.

Parallellt med IRFAs satsning på mobil handel blir det även möjligt att köpa tränings- och fightingkläder från IRFAs samarbetspartner Pitbull Sverige direkt i mobilen. Pitbulls kläder har precis lanserats i Sverige och redan från början erbjuds mobil handel via Payairs lösning.

- Vi är övertygade om att IRFAs satsning på mobil handel kommer att bli en succé. Förutom att det blir mycket enklare för både åskådare och IRFA och ger nya försäljningskanaler så ger satsningen även nya smarta marknadsföringsmöjligheter, säger Payairs marknadschef Helena Törnell.

För mer information, kontakta:
Helena Törnell, marknadschef Payair, tel: 072-376 11 25, email: helena.tornell@payair.com
Christer Radecky, VD på IRFA, tel: 070-891 09 13, email: christer.radecky@irfa.se

Om Payair
Payair är den ledande aktören inom mobil handel och erbjuder tjänster som skapar en bättre shoppingupplevelse för konsument och handlare. Payairs väl beprövade lösning gör det möjligt att snabbt, enkelt och säkert betala direkt med mobiltelefonen på mindre än tio sekunder på internet, i butiker, i reklamblad och postorderkataloger, i mailutskick, på restauranger samt i andra vanligt förekommande shoppingmiljöer. Handeln får en ny möjlighet att erbjuda mervärde, snabba upp och förenkla sina säljprocesser vilket medför ökad försäljning.

Köpprocessen inkluderar en knapptryckning eller skanning av QR-koder som aktiverar tjänsten i mobilen, autentiserar användaren, egen utcheckning, och betalning via faktura eller kredit- eller betalkort från MasterCard eller Visa. Lösningen är säker att använda då den innehåller flera krypteringslager och inga känsliga data lagras i telefonen. Lösningen är kostnadsfri för kunderna och lätt för handlarna att implementera i sina befintliga betalningssystem. Payair är ett privatägt svenskt företag med internationella franchiseavtal i flertalet marknader globalt. För mer information: www.payair.com