Tailorcut.com lanserar sajt för skräddarsydda skjortor baserad på WebGL

TCB Group AB - 18 Dec-12 00:00

Skjortmakarna. se blir Tailorcut.com och lanserar en helt ny webshop. Sajten bygger på WebGL-tekniken och låter kunden skapa den perfekta skjortan utifrån en roterande 3D mannekäng. Tailorcut.com är först i Sverige med en webbshop baserad på den här tekniken. Sajten gör det möjligt att utnyttja sin kreativitet och skapa personliga skjortor efter eget tycke och smak.
Skjortmakarna byter namn till Tailorcut och lanserar i samband med detta en helt ny sajt baserad på WebGL-teknik. Sajten ger kunden en unik köpupplevelse då den låter besökaren designa sin egen skjorta på en 3D modell, vilket möjliggör att få en bild av det färdiga resultatet innan skjortan ens kommit till skrädderiet. I sambarbete med ledande webbdesigners har en lättnavigerad sajt tagits fram kunden kan utnyttja sin kreativitet och skapa unika skjortor helt efter sina personliga preferenser.

Tailorcut har tillsammans med Goo Technologies skapat denna 3D-sajt där kunden kan skapa sin nya favoritskjorta. Sajten ger kunden chansen att vara kreativ och ger tillfälle att uttrycka sig på en helt annan nivå jämfört med andra inköpssätt. Det finns möjlighet att på ett enkelt sätt dela sin design via sociala medier som Facebook, Pinterrest och Google+. Skjortan sys normalt upp efter en personlig måttprofil men möjlighet finns också att få skjortan i en standardstorlek, allt för att underlätta för kunden.

Tailorcut har som mål att tillhandahålla den bästa skjortupplevelen, med detta avses hela upplevelsen från köp till användande. Lanseringen av nya tailorcut.com är en viktig del i detta. Sajten bidrar till en snabb och enkel köpprocess som gör det roligare, mer kreativt och mer socialt att handla skjortor.

Om Tailorcut:
Tailorcut har sedan starten 2003 sålt högkvalitativa skjortor på nätet. Tailorcuts vision är att tillhandahålla den bästa skjortupplevelsen. Tailorcut säljer såväl konfektionsskjortor som skräddarsydda skjortor samt accessoarer som manschettknappar, slipsar, näsdukar och kraglattor. Tailorcut.com är ett affärsområde inom TCB Group AB (org 556693-6273) med säte på Kommendörsgatan 30 i Stockholm.