SiteDirect utökar portföljen med e-handelsplattformen Magento

SiteDirect - 4 Jun-13 11:21

Nu utökar e-handelsleverantören SiteDirect sina tjänster med att även leverera e-handelslösningar baserade på plattformen Magento. Samtidigt vidareutvecklar man även den egna SiteDirect-plattformen för att hantera ännu större e-handelswebbplatser.
SiteDirect har i över tio år skapat professionella e-handelslösningar åt nordiska företag.
- Eftersom SiteDirect- och Magento-plattformen är väldigt lika och bygger på samma grundteknologi kändes det naturligt för oss att erbjuda våra kunder båda plattformarna, säger Mikael Häggström, VD för SiteDirect Solutions.

Kombination av kompetens och teknik ger framgångsrik e-handel
De bästa e-handelslösningarna får man när man utgår från kundens behov och kombinerar rätt konsulttjänster, plattform och serverdrift till en helhet.
- Med två plattformar i bagaget kan man välja rätt plattform utifrån kundens unika verksamhet och vi kan ta ytterligare ett steg i en internationell expansion och stötta våra kunder på deras väg ut i världen.

Parallellt fortsätter SiteDirect att satsa på utvecklingen av den egna SiteDirect-plattformen, framför allt vad gäller prestanda och funktionalitet, för att passa även större verksamheter med stora krav på produkt- och trafikvolymer.
- Version 7 av SiteDirect som kommer att lanseras mot slutet av året innehåller många spännande nyheter och förbättringar, säger Mikael Häggström.

Om Magento
Om SiteDirects konsulttjänster

Mer info:
Mikael Häggström, VD SiteDirect Solutions, mobil 0703-74 95 03

Om SiteDirect
SiteDirect grundades 2001 och är idag en av de ledande leverantörerna av e-handelslösningar i Sverige. Verksamheten fortsätter att expandera och sysselsätter just nu 30 personer vid huvudkontoret i Växjö. Under 2011 placerade sig SiteDirect på Deloittes lista över Sveriges 50 snabbast växande, och Europas 500 snabbast växande teknologiföretag (Technology Fast 50 Sverige och Technology Fast 500 EMEA). SiteDirect har även AAA-rating hos Soliditet och är utnämnt till gasellföretag av Dagens Industri 2010, 2011 och 2012.

Bland SiteDirects kunder märks bland annat Polestar, Sova, Whyred, Outnorth, Bagaren och Kocken och Rapunzel of Sweden.

Mer info: www.sitedirect.se