Responsiv ehandel ger förbättrad köpupplevelse för Kontorsmagasinets kunder

TCB Group AB - 15 May-13 08:29

Kontorsmagasinet har idag lanserat en helt ny webbshop. Tanken med sajten är att erbjuda en bättre köpupplevelse jämfört med tidigare, detta genom att gör det snabbare och enklare för kunden att tillgodose sitt behov av kontorsmaterial.
Kontorsmagasinet har idag lanserat sin nya ehandelsplats med fokus på användarvänlighet och köpupplevelse. Sajten har tagits fram i ett samarbete med den webbyrån Stormfors, ledande experter på användarvänliget samt Kontorsmagasinets egna utvecklare. Projektets fokus har legat på en enkel och lättförståelig hemsida där kunden har lätt att hitta det den söker samtidigt som denne exponeras för Kontorsmagasinets hela produktbredd. Det kundanpassade innehållet och produktsöket levereras av Loop54, ett av Sveriges ledande företag när det gäller semantiskt produktsök.

- Vi på Kontorsmagasinet är mycket glada över den här lanseringen och vi ser den som ett viktigt steg i vår resa mot att bli Sveriges ledande e-handel för förbrukningsmaterial för kontor , säger Kontorsmagasinets vd Hans Edlund

Bland de förändringar som gjorts i och med nylanseringen märks bland annat ett tydligare fokus på produktsök, det ska gå enkelt att hitta det man söker samt även liknande och kompletterande produkter. Kassan har finslipats för att ha ett tydligare flöde. Den tidigare mobilanpassade plattformen har ersatts med att hela sidan gjorts responsiv.

- Att göra en responsiv design var ett självklart val för oss. Vi ser stora fördelar med att alla våra besökare kommer in en och samma sajt, som sedan anpassas efter besökarens skärmupplösning. Med en responsiv design kan vi kvalitetssäkra innehållet och hela köpupplevelsen oavsett vilken enhet besökaren använder för att besöka sidan och vi slipper göra uppdateringar i dubbla plattformar vilket hade varit fallet med en separat mobilsida, fortsätter Hans.

I samband med lanseringen görs även en satsning på en breddning avsortimentet, bland annat kommer produkter för fastighetsskötsel lanseras på sidan. Kunderna kommer bland annat kunna hitta skottkärror, handverktyg och olika typer av vagnar. Ytterligare produktgrupper kommer att tillkomma under våren.