PayPal lanserar Startup Blueprint

PayPal - 31 Oct-13 18:06

Är ditt företag kvalificerat för PayPals Startup Blueprint program? Nu har ditt nystartade företag chansen att få 50.000 dollar i rabatt på betalningshanteringen.
Varenda krona är viktig och vartenda öre räknas när man startar upp och ska driva ett nytt företag. Många av oss på PayPal har själva varit där. För bara femton år sedan var PayPal ett litet nystartat företag och därför vet vi hur svårt det kan vara. Vi vet även hur viktigt ekosystemet av tjänster är för oss alla när det kommer till nystartade företag. Vi på PayPal funderade över hur vi på bästa sätt skulle kunna hjälpa nystartade företag en bit på vägen och det var då idén med Startup Blueprint-programmet föddes.

Om du vill kunna ta emot betalningar från kunder både i Sverige och utomlands och dessutom vill att dina kunder ska ha möjlighet att betala med olika valutor så är PayPal redan din bästa partner. Men från och med idag har du också möjlighet att ta emot dina betalningar utan kostnad!

Hur fungerar Startup Blueprint? Tillsammans med de bästa inkubatorerna och acceleratorerna såsom 500startups, Seedcamp och Elevator startar nu PayPal, som det första betaltjänstföretget online, Startup-programmet för att hjälpa nästa generation av mobil- och webbföretag att växa och lyckas. Som en del av programmet lättar vi inte bara på upp till 50.000 dollar i avgifter under de första 18 månaderna, vi erbjuder också en utvecklarfokuserad kundservice som kommer att vara tillgänglig för dig i ditt arbete.
För att kvalificera sig för programmet måste de nystartade företagen fokusera på mobil- eller webbprogram/tjänster och göra en vinst på som mest 3 miljoner dollar per år eller vara mindre än fem år gamla. Inledningsvis måste företagen nomineras av PayPal, eller någon av de acceleratorer eller inkubatorer som är inskrivna i Startup Blueprint-programmet. Vi kommer snart att tillåta andra nystartade företag som vill vara med att söka till programmet.

Här är vad våra acceleratorpartners på 500Startups har att säga om Startup Blueprint:

”500Startups har en enorm samling av utvecklare och nyföretagare världen över. Att arbeta med PayPal är viktigt för oss eftersom vi är i fronten för innovation vilket de också är, något som är till nytta för hela ekosystemet runt start-ups ", säger Christen O'Brien, delägare 500Startups . "Vi är entusiastiska över PayPal Startup Blueprint-programmet eftersom det ger våra nyföretagare ytterligare stöd och verktyg att hjälpa dem göra just sin idé till det nästa stora mobil- eller webbföretaget.”

Oavsett om det är webbföretag eller mobilföretag så tillhandahåller vi verktyg för att få nystartade företag att växa bättre och snabbare internationellt. Och nu även billigare än någon annan. Som det största och mest pålitliga betaltjänstföretaget online kan vi ansluta de nystartade företagen till 137 miljoner aktiva kontoinnehavare och 15.000 finansiella institutioner i 193 marknader runt om i världen . Vi kan också ta bort komplexiteten av betalningar genom att erbjuda tjänster som avsevärt kan minska en handlares eller utvecklares kostnader för betalningssäkerhet.