Memnon Networks lanserar Magento helintegration – alla transporter direkt i webshopen

Memnon Networks - 26 Apr-13 09:20

Memnon Networks lanserar i dagarna en helt ny helintegrerad transportmodul till Magento. För e-handlare innebär det här en möjlighet att sköta all hantering av transporter direkt i Magentos gränssnitt. Genom att kunna utesluta ett steg i arbetsprocessen förenklas e-handlares arbete och dyrbar tid sparas.

I en ofta stressig vardag är en omständig hantering av transporter någonting som tar mycket energi från e-handlare. Inte sällan upplevs det som krångligt att behöva arbeta i flera isolerade system för att hantera en kundorder från beställning till leverans. Därför har Memnon Networks nu tagit fram en helintegrerad transportmodul till e-handelsplattformen Magento. Det innebär att en e-handlare aldrig behöver logga in i ett separat TA-system utan kan sköta precis all transportadministration direkt i sin webbshop. Det innefattar allting från att boka sändningar och skriva ut fraktdokument till statusrapportering och uppföljning. Med många intressanta funktioner så som ombudslokator, ett-dokument, smidig returhantering och multisite-stöd är Magento-modulen väl anpassad till e-handlares högt ställda krav.

Leila Rosenstråle är ansvarig för Affärsutveckling på Memnon Networks och har arbetat med att ta fram den nya transportmodulen:

“Efter att ha pratat med många e-handlare har vi ringat in de områden som många i branschen upplevt som omständiga. Vi arbetar nu aktivt med att ta fram lösningar som underlättar e-handlares vardag och ett första viktigt steg i detta är den nylanserad helintegrationen mot Magento.”

Innan lanseringen av Magento-modulen har Memnon Networks produktionskört den under en längre tid med pilotkunder som är väldigt nöjda med den nya integrationen. I ett uttalande berättar en av dem (Clvr Shopping AB, företaget bakom enkelt.se och elampor.se):

”Så som vi arbetade tidigare skulle vi aldrig ha kunnat hantera den ordermängd vi har idag. Tack vare integrationen mellan Magento och Memnon Apport har vi kunnat halvera tiden vi lägger på att boka en transport. Det är en väsentlig skillnad från tidigare och affären vi har idag hade helt enkelt inte varit möjlig utan det här. Integrationen har verkligen hjälpt oss att expandera.”

För mer information kontakta:
Leila Rosenstråle, Affärsutvecklingschef – Memnon Networks
Telefon: +46 73 091 31 35

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.