Memnon Apport får stöd för Magento

Memnon Networks - 20 Dec-11 00:00

Som första nordiska TA-leverantör kan Memnon Networks erbjuda sina kunder och partners en färdig lösning för att koppla ihop e-handelsplattformen Magento med Memnon Networks transportlösningar.
-Vi har många kunder som efterfrågar en enkel och effektiv koppling mot Magento. Så det är klart att det känns riktigt kul att kunna tillfredsställa våra kunder. Extra kul också att vi lanserar nu mitt i julhandeln när ehandlare har som mest att göra, säger Fred Knaust, partneransvarig på Memnon Networks.

Modulen gör det möjligt för alla som använder Magentos e-handelsplattform att snabbt komma igång och hantera sina frakter direkt i Magento.

-Lösningen fungerar från start med DB Schenker, DHL och Postens vanligaste produkter och vi kan snabbt utöka stödet för fler transportprodukter när behovet uppstår, så länge det stöds i Memnon Apport-plattformen, säger Anders Ekström hos NetConsult som utvecklat modulen i samarbete med Memnon Networks.

-Det blev även klart denna vecka att Kidsplay som driver e-handelsbutiken Stor & Liten har valt denna modul för att hantera sina frakter på ett enklare sätt än det gör idag, säger Fred Knaust partneransvarig hos Memnon Networks.

Stöd för följande transportprodukter
  • Posten Mypack
  • Posten Företagspaket
  • DHL Service Point
  • DHL Time Definite
  • DB Schenker Privpak
  • DB Schenker Parcel, System Samt Direct
  • DHL Sverige Inrikes-produkter (Paket, Pall, Styckte och Parti)

Affärssystem/e-handelsplattformar som stöds av Memnon Apport:
  • Garp
  • Hansa
  • Hybron
  • Jetshop
  • Magento
  • Mamut One Enterprise / Office
  • Microsoft Dynamics NAV
  • Monitor
  • Montania
  • Pyramid
  • Sello
  • Texttalk
  • Visma Administration SPCS
  • Visma Business
  • Winbas

Läs mer här:
www.memnonnetworks.com
www.netconsult.se
www.storochliten.se

För mer information kontakta:

Fred Knaust, Memnon Networks
Telefon: +46 (0)707 57 30 18

Anders Ekström, NetConsult
Telefon: +46 (0)709 554901

Om NetConsult
NetConsult är ett utvecklingsföretag inom systemutveckling, integration och ehandel. Med 12 års erfarenhet av utveckling och spetskunskaper inom marknadsföring på internet och ehandel, har NetConsult kompetensen att utveckla effektiva lösningar till bland annat Magento. Fokus ligger alltid på lösningar med hög kvalité och driftsäkerhet som i många fall är baserade på öppen källkod.