Chilli med ny e-handel: Femdubblad omsättning på två veckor

Askås - 19 Jun-12 16:19

Första veckan i juni lanserade den familjeägde butikskedjan Chilli sin nya e-handel. Redan två veckor efter lansering har omsättningen på e-handel femdubblats, trots ett begränsat sortiment i nätbutiken.
- Vi är väldigt nöjda med vår nya nätbutik och vi har ökat vår försäljning rejält, utan att behöva marknadsföra oss. Än så länge har vi bara ett begränsat sortiment på nätet, men vi jobbar för fullt med att lägga in fler varor och även lite större möbler, säger Linda Aspling, e-handelsansvarig på Chilli.

Satsar vidare
Aspling berättar at succén givit mersmak och att man nu ska satsa vidare på optimering och vidareutveckling, både på webben och i interna processer.

Chilli är en familjeägd butikskedja med inriktning på möbler. Sortimentet består av soffor, fåtöljer, matgrupper, trädgårdsgrupper och inredningsdetaljer med mera. Chilli har idag 18 butiker runt om i landet och har funnits sedan 2002.

Askås bakom plattformen
Det är e-handelsleverantören Askås som står bakom plattformen till den nya webbshopen.
- Det är jättekul när det går så bra för våra kunder, det är ju det som vår egen framgång beror på. Chilli representerar ett bra exempel på hur viktigt det faktiskt är att ha en stabil och kompetent e-handelsplattform som grund. Dessutom är gänget på Chilli fantastiskt duktiga och jobbar hårt för att lyckas, säger Jonas Askås, VD på Askås.

Ni finner Chillis nya nätbutik här